tirsdag 3. januar 2012

Utrolig myk og deilig:)

Bambusvelour er akkurat det, og denne kjolen har jeg egentlig sydd til meg selv.......men jeg er veldig fristet til å prøve å legge den ut på epla!! Jeg kan jo la den ligge der noen dager, og ligger den fremdeles der etter en liten stund så tror jeg den blir hengt på plass i Knotteskapet..........he he! Så da får vi se, den kan kjøpes av meg direkte også:) Altså: her gikk min siste bit av bambusvelour, nå har jeg bare noen små biter igjen og kan hende jeg kan klare å få en liten baby-knytebukse ut av den, jeg får se:) Jeg har foret hetten med koksgrå chenille, akkurat slik jeg hadde sett det for meg. Og siden jeg er litt glad i å blande forskjellige type stoffer og garn, så strikket jeg en naturhvit lapp som bildet er sydd på. (bilde lenger ned på siden)


Egentlig hadde jeg tenkt å la ermene avsluttes i koksgrå chenille, men jeg ombestemte meg underveis og satte på strikkede mansjetter isedet. I alpakka, selvfølgelig........he he!


Kanten nederst har fått en grå blonde (kjøpt på Prinsess), den tok opp det grå i hetten selv om fargene er litt forskjellige.


Jeg har valgt å kjøre baksiden på kjolen helt ren, siden det er både et amøbehjerte og bilde i front.........:)



Bambusvelouren er litt som vanlig velour: støvete. Men ikke på langt nær samme mengde, jeg syns også den ligger litt roligere under nåla. Jeg tror ikke dette blir siste gangen jeg syr i dette stoffet, fantastisk deilig:)



str.: S

Hel lengde: ca 85cm

ermlengde: ca 55cm-60cm

bysten: ca 80cm-85cm

pris: 1099kr pluss porto.



Hvis du har lyst til å være med på gi-borten min, så trykk HER


god tirsdag:)

1 kommentar:

  1. Så flink du er! Jeg elsker også å holde på med sånne ting. Er ikke så lenge siden jeg startet, så jeg driver fortsatt og lærer, men jeg koser meg masse med det!
    Se gjerne på denne http://novbarn.blogspot.com/2011/12/min-frste-forede-kjole.html for å se en kjole jeg har laget ♥

    Jeg legger meg til som følger jeg, synes du hadde så utrolig mye fint her!

    Klem

    SvarSlett