torsdag 19. januar 2012

Knottedress i ullfrotte:)

Denne dressen ble til i forrige uke, og er sydd av ullfrotte fra Sydilla:) Et deilig og mykt stoff som jeg har lyst til å sy mer av............Dressen har raglanermer, og det har jeg ikke sydd før på slike dresser. Jeg syns det ble veldig bra og kommer nok til å bruke mønsteret flere ganger (mønsteret er fra symagasinet, men er gjort om litt:))
Hetta har jeg foret med brun ulljersey, og det samme stoffet har jeg brukt som ribb på armer og ben. Og for å ta opp den brune fargen så valgte jeg brun glidelås denne gangen:) På brystet har jeg sydd på hjerte på hjerte ( på en slik liten str syns jeg man kan bruke hjerter til både gutt og jente.............he he)
Rundt hetten og glidelåsen har jeg stikket fast! Dressen er relativt vid i fasongen, og passer egentlig perfekt som kjøredress. Det er ihverfall god plass til ekstra ull eller noe annet under:) Jeg har lagt den ut i eplabutikken min.
god torsdag:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar