søndag 19. februar 2012

Tilfeldigheter...........

Denne kjolen er egentlig en tilfeldighet:) Jeg hadde et bilde for meg på hvordan da jeg satte igang, men samtidig så har den blitt til underveis. Det eneste jeg hadde klart for meg var at jeg skulle ha både strikket, heklet, blondestoff og annet stoff med i kjolen. Derfor begynte jeg å strikke først. Til selve bysten har jeg brukt naturhvit kashmir alpakka, et mykt og deilig garn som jeg syns holder seg fint i vask etter vask. Ermene er strikket i silk mohair, et tynt tynt garn som er veldig pusete. Nederst på ermene har jeg strikket en hullrand hvor jeg har tredd et silkebånd som skal knytes:) Silk mohair har jeg også brukt til den heklete kanten i utringingen.
Selve kjolen er i naturfarget kraftig lin, med en strech blondekant nederst. Det er ingen rett avslutning på kjolen, og sånn skal det være!! Den er sydd i fire deler, med råsømmen ut midt foran og midt bak. På kjolen ifront har jeg sydd på dette bilde som jeg hadde liggende. Pynten bak har kommet veldig dårlig frem............for der har jeg sydd på små lapper av blondestoffet samt noen ullhjerter ved siden av. Hvis dere ser godt etter, så sitter det en litt oppe på høyre side, og en langt nede mot midten...........
Sånn ble den ihverfall: en kjole sydd helt uten mønster, og det er egentlig utrolig moro!! Den var egentlig til meg selv, men er kanskje bittelitt for stor.........så jeg får se hva jeg gjør, kanskje den kommer ut på epla ila dagen! Lurer du på noe så send meg gjerne en mail:)
vask: 30 grader ullvask med milo.
str.: S-M
god fastelavenssøndag:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar