tirsdag 18. desember 2012

"knappe"-body:)

 Jeg har sydd 4 bodyer som er litt annerledes enn "vanlige" bodyer, og her er to av de. Begge disse har fått sandfarget kropp og rosa/lilla feer på ermene.( Det ser ut som om den er blå på bildet, men i virkeligheten så er den altså lilla....)
 Som dere ser på bildet så har disse bodyene en åpning midt på magen, hvor jeg har satt på trykknapper slik at de enkelt kan åpnes ved behov. Og så tenker man kanskje: "hvorfor skulle man ha behov for å åpne en body midt på magen?" Mange barn (og sikkert voksne også...) har av forskjellige årsaker behov for en peg(knapp) på magen. Via denne peggen har man mulighet til å gi mat/drikke/medisiner direkte inn i magesekken.
Disse bodyene er til ei fin, lita jente som nettopp har en slik peg. Mammaen hennes spurte meg tidligere i høst om det var mulighet for slike plagg.
 Når man skal ha tilgang til en slik peg opptil en gang i timen hele døgnet igjennom, så sier det seg selv at man etterhvert ønsker seg en litt enklere løsning, enn å måtte kle av barnet delvis  for hver gang!
Jeg syns det var spennende å få en slik forespørsel, og har nå laget meg mønsterpå slike bodyer opp til 5 år.
 Jeg vet det finnes bodyer til dette behovet ifra før, men jeg har blitt fortalt at de kommer i ensfargede toner som svart og hvitt. Og det er vel og bra, men det er jo hyggelig med litt farger og mønster også:))
Dette var de to første jeg sydde og de har som sagt fått trykknapper til åpning/lukking på magen. De to neste har jeg brukt borrelås på istedet, og det blir nok det jeg kommer til å bruke ved evt flere.
Disse  er i str 4 år, men jeg syr de fra str 62cm- 5 år.

pris 62cm-80cm: 299kr
pris 86cm-5år: 379kr. ved bestilling av flere, 350kr pr stk.

Jeg håper mammaen blir fornøyd, og at de er anvendelige og praktiske samtidig som de også har et barnlig uttrykk:) Bilde av de to siste kommer imorgen! Ta gjerne kontakt hvis du lurer på noe!

god tirsdag alle sammen:)

2 kommentarer:

  1. Å 1000 takk Aina!! Vi er KJEMPEFORNØYDE!!! Til kvelds fikk Emily på seg den lilla, etter storesøsters valg :-) Den var sååå fin på henne! Tusen takk for den supre jobben du har gjort og at du tok på deg oppdraget!!! :-) Stor klem fra ei storfornøyd kunde!!

    SvarSlett
  2. Jeg håper dere får mye glede av de Åshild:)Dette syns jeg var veldig artig, og ingenting er bedre enn at dere er fornøyde!!

    god førjulstid til dere alle i huset:)
    klem

    SvarSlett