fredag 1. juni 2012

Dette var gøy:)

I lang tid har jeg tenkt at jeg også skal sy mer spesifikt til gutt............Det er så utrolig enkelt å sy til jente, med variasjoner i alle former. Og siden det bare bor jenter her i huset så sier det seg selv........eller gjør det det? Ihvertfall: Jeg hadde besøk av en hyggelig dame i Knottebua, og vi ble snakkende om at det var så mye fint å få til jenter!!! Det var da jeg bestemte meg. Jeg fant frem et blad fra alt om håndarbeidet jeg viste jeg hadde, og tegnet ivei. Underveis gjorde jeg noen forandringer utifra hva jeg ønsker, og jeg kommer til å gjøre flere etterhvert som jeg får sydd flere eksemplarer (men det er det som er gøy: å lage egne versjoner!!) Siden jeg er veldig glad i "emilstilen" til gutt, så var valget enkelt på hva jeg ville sy: Bondeskjorte og tilhørende bukse:)
Jeg gruet meg for knappestolpen på bondeskjorten, men etter myyyye plundring så fant jeg svaret! Og resultatet ble bra, syns jeg. Jeg valgte trykknapper istedet for vanlige knapper, og hvorfor vet jeg ikke helt. Bondeskjorten ble i hvit lin, med pynt i brun lin og et lite merke.

Buksen ble i brun lin( derfor den brune stjerna.....), med en hvit stjerne bak på det ene benet. Det er bred strikk i livet og den er lagt opp på vanlig måte nederst på bena.
Når jeg først fikk satt meg ned og plundret litt  og jeg skjønte hva og hvordan, så var dette utrolig gøy. Jeg skal lage meg mønster slik at jeg kan sy dette settet fra 6mnd og opp til 3 år:) Og jeg gleder meg allerede til å variere med farger og stoffer. Akkruat nå er jeg mest fornøyd med å være igang til gutt, selv om det tok en liten evighet.......he he!!

God fredag og helg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar