onsdag 19. oktober 2011

Beige, naturhvit og gammelrosa:)))

På fredag fikk jeg en pakke i posten fra lene på landet. Den inneholdt økologisk garn i herlige farger, deriblant denne kombinasjonen som består av beige/kamel, naturhvit og gammelrosa.
Det er første gang jeg strikker med økologisk garn, og jeg er veldig fasinert. Ikke nødvendigvis fordi det er så mye bedre enn vanlig, men med tanke på at jeg sitter med noe mellom hendene som er fritt for kjemikalier, fritt for allergifremkallende stoffer og fritt for tilsetningsstoffer generellt.............Det må jo være bra for barna våre vel???
Jeg har stort sett mer enn ett prosjekt igang samtidig, og nå ble det jammen ett til............jeg klarte ikke vente og fant frem pinnene og satte igang:)) Siden jeg kjøpte garn uten mønster, så måtte jeg gå i tenkeboksen. Men jeg tror resultatet skal bli riktig og bra. Mønsteret er mitt eget, med kun noen små forandringer fra tidligere. Jeg er veldig glad i raglanfelling, noe det blir på denne genseren også.Da slipper jeg å klippe og sy, og man slipper den klumpete overgangen mellom arm og skulder som jeg ofte syns det blir.....:))
Til denne genseren skal jeg også strikke ei bukse, litt usikker på om det skal bli en bukse i rettstrikk eller i vrangbordstrikk.........?? Settet er i ca 3-6mnd og vil passe perfekt til ei lita ei:))
Følg med, jeg legger den ut i eplabutikken min når den er klar!

God onsdag!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar