mandag 26. september 2011

til mellomste Knottefrøken:))

I helga har aktivitetsnivået i Knottehuset vært relativt lavt. Med syke barn og voksne så har sofaen og sengen fått økt bruken sin med ganske mange prosent!! Men når feberen fikk ridd av den verste stormen og trangen til å føle seg litt nyttig (??!) etterhvert kom snikende, så ble strikkepinnene tatt frem. Det fine med de er at de enkelt kunne legges bort igjen når formen igjen satte kursen nedover. Men ihvertfall: denne er nå ferdigstilt og ligger nå til press. En kjole/tunika i støvet lilla, svak rosa, brun og beige. Kjempefine farger sammen syns jeg. Garnet er duett fra Sandnes, en blandin av ull og bomull og kjempemykt. Selve oppskriften er fra et hefte, men jeg har gjort noen justeringer og forandringer. Opprinnelig er kjolen uten mønster, så det har jeg hentet et annet sted og gjort om litt for at det skulle passe til antall masker. Jeg har også gjort om borden endel. Nå håper jeg mellomste frøken blir fornøyd, mor er ihvertfall det:))



God mandag alle sammen:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar