fredag 5. august 2011

Frem fra glemselen:)

Denne kjolen ble til for et par somre siden, og har egentlig ikke vært så mye i bruk siden da!! Men etter en liten runde i skapet i våres, så ble den tatt frem, og frem til nå har jeg brukt den endel. Når sant skal sies, så er jeg egentlig litt fornøyd med den. Jeg tror den ble til etter inspirasjon fra en butikk jeg var i den sommeren.........( husker ikke hvor). Jeg har brukt naturhvit kraftig lin, og alle sømmene er vrangsydd på den. Bakstykket og forstykket samler seg i en spiss midt foran og bak, og kanten nede er overlocket.

Fasongen på forstykket vet jeg at jeg har tegnet av fra en annen kjole jeg har, som jeg var veldig glad i. Og fordi stroppene ble litt lange, så satte jeg på de store knappene slik at jeg enkelt kunne justere lengden på de.........

Denne formen på hjerte brukte jeg mye på klær jeg sydde til jenten på den tiden, det er tegnet av fra et hjerte jeg har til pynte her hjemme. Det er sydd på med brun sikk-sakk, for å markere det litt, og i midten har jeg sydd på en treknapp for å ta opp treknappene jeg har brukt i stroppene. Denne kjolen ble egentlig til mens jeg sydde den, og det er det som er litt moro. Du tror du har en plan, men så blir kanskje sluttresultatet helt annerledes enn det du først hadde i tankene..................:))


Ha en fin fredag alle sammen:))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar