torsdag 8. desember 2011

bambus og engler:)

Denne kjolener sydd av bambusvelour:) Et utrolig godt og deilig stoff, og overflaten kan faktisk minne litt om silke. Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at det må være et godt stoff å ha på kroppen.....Jeg har lyst til å si litt om hva bambus er, til sammenligning med vanlig velour. Og forklaringen har jeg lånt fra Cetho-design sin side- der jeg også har kjøpt stoffet: "Bambus er naturlig antibakteriell og anti sopp dannende, og disse egenskapene blir igjen i stoffet, selv etter å ha gått igjennom prossessen til å bli tekstil og fremdeles etter mange vask.
Materialet har god evne til å absorbere, det er 3-4 ganger bedre enn bomull. Bambus er pustende og det føles varmt når der er kaldt og motsatt. De runde og glatt fibrene gjør bambus bra for følsom og lett irritert hud. Plaggene er UV-bestandig.
Bambusen er dyrket på plantasjer og ingen tropisk skog er ødelagt på grunn av produksjon. Den er dyrket organisk uten plantevernmidler, fordi den har naturlige antibakterielle egenskaper." Så sånn er det.......:) Denne kjolen er naturhvit med et engelmotiv omkranset av en lys grå blonde. Nederst er det blitt plass til en blonde også.....overrasket??

Alle kanter er rullekantet, da fikk jeg det uttrykket jeg ville ha på kjolen: søt med også litt tøff......

Denne kjolen er i 1-2år, med hel lengde på ca 47 cm. Den er å finne i eplabutikken min også:)


god torsdag:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar